ראיתי באתר אינטרנט המציגה דילים של רכב חדש (יד 01 - 0 ק"מ) (מליסינג) זול יותר באלפי שקלים ממחיר היבואן.
מה החששות לקניה ? מה הקאטצ' ומה מסתירים ממכם? ממה חייבים להיזהר?
אם כבר קונים 0 ק"מ, אז לקנות בחוכמה.
יצאנו לשרטט את עולם ה0 ק"מ ועולם יבוא מקביל, ביניהם מצאתי קווים ומאפיינים מקבילים (נכון להיום) - אותם משתף אתכם במאמר קצר זה
0 ק"מ נולד מצורך יבואני הרכב להיפטר ממלאי רכבים השוכב אצלם במחסנים או נכון יותר במגרשים שטופי שמש כשחברות הליסינג שמחפשות אפיקי מכירה מהירה. (יש לציין את המלחמה העקובה מדם בין חב' הליסינג - כבר המלצה ראשונה, הצעה בע"פ\ברשת - אינה סופית, בקשו הצעה כתובה בלבד)
העוסקים בענף?
חב' ליסינג \ אנשי עסקים ביבוא מקביל
העוסקים בענף ברשת?
חב' ליסינג וספקי לידים
נתחיל בחשיפה:
קיימת חב' ליסינג המפרסמת באתר שלה הסבר לגבי הרישום ברשיון רכב לרכבי 0 ק"מ, שימו לב לסיפה של ההסבר המצ"ב, המעיד על הגבול האפור (ואולי הפלילי) אליו לא חוששים לצעוד גורמים בענף הרכב.
(צילום מאתר אינטרנט)
נחזור לזה בהמשך המאמר ונסביר אותה תחת הכותרת "מקוריות רכב"
מה עושים ספקי הלידים בכדי לדוג לקוחות?
(מידע שאינו מוכר למי שאינו מומחה)
הנה הרשימה:
1. מלאי לוקה בחסר (בעיה אינטרנטית ידועה)
בכדי למכור, הכל כשר. התרגיל הידוע מכולם שהרשת נגועה בה, בשונה ממוצר פיזי בחנות פיזית מה שאתה רואה במדף\במחסן זה מה שיש, קשה עד בלתי אפשרי למכור אוויר או לגרום לך לקנות, קנייה ברשת מצד אחד יש בה את מרחב המידע \בדיקה \ השוואה, שזה היתרון והחסכון טרם ביצוע רכישה ומנגד הרשת טומנת פח בדמות הצעות לרכבים שאינם במלאי ולפעמים גם לא משווקים יותר או שהמידע חלקי\חסר מה שגורם לגולש להקליק, להתלהב מעסקה במקרה הטוב הוא ינסה לקבל או להתמקח מול כמה חב' כשהוא בפועל מסתמך כאורים ותומים שראה ברשת עסקה ובמקרה הגרוע יותר הוא יזין את הפרטים באותו אתר ואותו בעל אתר\ספק לידים כבר יידע לשנות לו כיוון למוצר שקיים במלאי וכד', במילים פשוטות האינטרנט כאן לרועץ ללקוח ופוגמת בחווית קניה אותנטית ורצויה לצרכים כפי שהרשת אמורה להציע
2. תוספות שמגיעות גם כך כחלק מהעיסקה
מציגים ללקוח תוספות בתשלום אותה הלקוח מקבל כחלק מהעסקה, מתוך צורך\רצון להציג רווחיות בעסקה
3. תוספות רכישה שמייקרות מעבר לעסקה רגילה
השורות הבאות מרתיחות אותי , יוצא לי לשמוע על עסקאות רכב חדש שנמכרות דרך חב' ליסינג מסוימות במחיר מלא ללקוח, מניח שזה תופעה מוגבלת והיא קיימת אצל סוכני מכירות ממולחים
4. מימון יקר
רכבי 0 ק"מ אצל חב' המימון מוגדרים כבטוחה למימוש לפי ערך נמוך משמעותית מרכב חדש ישירות מהיבואן ולכן הריבית עליו יקרה יותר עד משמעותית, מה שמייקר את העסקה עד לכדי חוסר כדאיות אל מול עסקה אחרת, יש לוודא את עלות הריבית בעסקה ולהשוות לעסקאות אחרות
5. התאמה לא נכונה של עסקה
נציגי מכירות היבואן בד"כ מכירים את הדגמים שלהם על בוריים, מה שמאפשר הצגת נתונים מקצועית לשאלות הלקוח, נציג חב' הליסינג הוא נציג דיל ויש להבין זאת ולהגיע לפגישה בתיאום ציפיות זה
6. אחריות
בעיה כואבת ללקוחות שנתקלו בצורך לממש את אחריות היבואן, מכיון שבחלק מהמקרים הלקוח לא מודע בה האחריות היא לתקופה קצרה יותר מרכב הנמכר ללקוח עי ידי היבואן בעצמו. בנוסף בפועל ההתקנות מקומיות מבוצעות עי ידי חב' הליסינג מה שיוצר האשמה הדדית בין חב' הליסינג ליבואן בעת מימוש האחריות במקרה תקלה שניתנת לפרשנות על מקור התקלה.
(לקוח שרכש רכב היברידי שעלה באש כשהלקוח כבר מעל שנה מתגלגל עם הסיפור בה האשמה לאחריות נזרקת מהיבואן לחב' הליסינג שהתקינה חיישני רוורס וחוזר חלילה) וביבוא מקביל הבעיה מתעצמת לא רק שקיימת חשש סביר שהיבואן פחות מכיר את הדגם היחודי שהגיע ביבוא מקביל\זעיר, מכיר אישית מקרה בה הלקוח ביקר במוסכי היבואן בפרק זמן של 3 חודשים מעל 10! פעמים כשהפתרון עוד לא באופק, מעבר לכך היבואנים הישירים תובעים כעת את המדינה בגין הדרישה לכיסוי אחריות לרכבים שלא נרכשו אצל היבואן באופן שמשליך על איכותה השירות ללקוחות הרגילים של היבואן
7. מחירון יבוא מקביל ו0 קמ
זה הטלת פצצה אבל האמת חייבת להיאמר, קיים פער מעשי במחירוני הרכבים הנמכרים ישירות מהיבואן לבין רכבים הנמכרים ביבוא מקביל\ו0 קמ. מהסיבות כדלקמן. א. רכבים ביבוא מקביל המחירון שונה, בפועל. ב. בחלק מהמקרים האבזור המקורי שונה. ולכן ההתייחסות זה לא שזה שמחיר הרכב נמוך מהיבואן - אלא ההגדרה המעשית היא שדגם הרכב הוא דגם עם מחיר שונה (אבזור שונה) ג. לדוגמא זו אצרף בהמשך כאן כמה צילומי הצעות בכדי להבין את הבעיה בעומק הראוי, כשלקוח רוכש רכב יד 01 0 קמ יהיה מעוניין למכור את הרכב ובאותה עת חב' הליסינג ימכור את הרכבים שלו שחוזרים מליסינג\השכרה במחירי מבצע שאתם נתקלים בכל העיתונים במחירים מפתים ובהנחות מדהימות, הסיכוי שלקוח עם 0 קמ לשעבר שיצליח למכור במחיר ראוי הוא נמוך. וההפסד הוא גבוה. בעת השבתה ההפחתה הוא הגבוה בפועל כ22% הפחתה. (חב' ליסינג מסויימת מציעה לפתור זאת חלקית, שנה הראשונה והשניה. בפועל לא פתרה זאת לחלוטין מכיון שנסיון כזה חושף את חב' הליסינג האמורה להפסדים משמעותיים)
מחירי רכב ברצפה - מבצעים בחב' ליסינג
"מחירון לוי יצחק" - בעסקאות טרייד אין לא מתייחסים לחודשים שהרכב על הכביש (למעט עם יש שנה עגולה) תתחילו להכיר את המונח "מחירון שורה" = מחירון הרכב בקיזוז כל התוספות, משם מתחילים בפועל למדוד את העסקה. וכן מחירון לוי יצחק מהווה מחירון לחב' הליסינג היבואנים, חב' הביטוח, הוא מהווה אמת מידה מקצועית ואחראית גם אם יש דגמים שסוטים משמעותית מהמחירון עוד מתייחסים למחירון כאמת מידה - "15% ממחירון לוי יצחק" .. לאמור לוי יצחק הוא עוד איתן ויש לקחת זאת כעובדה ולהבין את כוחות השוק הנובעים מכך.
מצב שוק זה לא סוד שהשוק מוצף ברכבי יד שניה, נכון שהשוק החדשות והמשומשות עוד לא הגיעו למיצוי (יחס רכב לנפש בארץ הוא נמוך יחסית כחצי מול מדינות ב OECD ) בכל מקרה מצג חב' הליסינג ומגרשי יד שניה מציגים את האג'נדה שהשוק מוצף, דבר זה משרת אותם אל מול ביצוע טרייד, עובדתית רכבים טובים (ק"מ נמוך, מצב פיזי ויזואלי מושלם) נמכרים מהר, כעת נגיע לנקודה, גם רכבים הנרכשים אצל היבואן חב' הטרייד יפחיתו כ5-10% מהמחירון אם כן ברור לכל בר דעת והגיון שרכב המגיע מ 0 קמ \ יבוא מקביל יקבל הפחתה מקסימלי הניתן להשית על העסקה. וזה יכול להגיע לאלפי שקלים גדולים
מונח חדש שחובה לכם לזכור
"מקוריות רכב" הכירו את המונח הזה שיקבע אם רכבכם יפסיד אלפי שקלים או לא, וכן יקבע אם עלולים לעבור על החוק בגין הטעיה\הונאה או לא. ומהו? קיימים רכבים שנמכרו ב0 ק"מ ובפרסומים נמסרים ללקוח שברשיון לא מופיע החכר\ליסינג, לאמור שהלקוח קיבל רכב נקי מליסינג וזה לא האמת, רכב זה נרשם במשרד הרישוי במקוריות שלו כליסינג והמוכר מחויב להכיר את הסעיף הזה (בד"כ חברות מחתימות את הלקוח שידוע לו שרכב זה הוא יד 01 מליסינג) נחזור לחשיפה בתחילת המאמר, בין אם אתם מעוניינים לרכוש 0 קמ או למכור את רכב שנרכש כ0 קמ - מחוייבים על פי חוק להכיר ללקוח שירכוש שהרכב הוא במקוריות ליסינג כי יש לה משמעות על מחירון הרכב על יכולת המכירה שלה וכו. וכשנציג מכירות ימכור לכם שלא רשום ברשיון ליסינג, תשאלו אותו האם המקוריות הוא ליסינג או לא?!
מכיון שזה שוק חדש שעוד לא ייצב עצמו, הזמן ומצב השוק ישרטטו את מגבלות והתנאים של המוצרים ביבוא מקביל .ורכבי 0 קמ,
אפשר לסכם באופן כללי, בגדול רכב חדש ב 0 ק"מ הוא עסקה ללא מוצא, אלא אם הינתן המצבים הבאים.
טווח נסועה שלכם יהיה חריג במיוחד, - אמליץ לקחת 0 קמ ולנסוע בו עד למצב גריטה..
יש לכם כסף מזומן מלא לרכישה - אינכם חוששים למצב טוטאלוסט - השבתה מלאה של הרכב בגין תאונה - שיפוי חסר לא מפחיד אתכם
יש לכם אבא\אח\אחות שמחוכן להלוות לכם מימון ללא ריבית,
אין לכם מנוס ואתם חייבים להשתמש במימון חוץ בנקאי (עקב מצב אשראי לא מזהיר) - שימו לב במצב טוטאלוסט - השבתת הרכב בגין תאונה, תצטרכו כנראה להוציא כסף מהכיס בכדי לכסות את המימון שלקחתם - כי קבלת כספי הביטוח לא יכסו עקב שווי נמוך - 0 ק"מ
הנחה חריגה ביותר במחיר הרכב (לשים 💖 לא כל הנחה חריגה, אכן היא חריגה, כדאי לשאול).
שימו לב לתגובות, הם יכולים לעניין אתכם
אם מאמר זה חידש לכם, נא שתפו. תודה
למעבר לעסקאות רכב אמיתיות, וקבלת יעוץ מקצועי
#המאמר_חידש לך,_בבקשה_תשתף ;-)
1 Comment